Prestekrage – Leucanthemum vulgare

Prestekrage (Leucanthemum vulgare) er en typisk sommerblomst! 

Blomsten kan ha forskjellig form, – kanskje ikke så lett med «skal – skal ikke» med disse kronbladene?

Her har jeg forsøkt å ta bilde gjennom ei «glassflis» / bygningsstein som jeg kjøpte på Flisloftet til 49 kr. Jeg har valgt manuell fokus her men det er likevel vanskelig å få det 100% skarpt når jeg knipser gjennom glasset.

Alle bildene jeg legger ut for tiden er direkte fra kameraet, – ikke noe form for etterbehandling! Ha en utmerket fotofredda’ alle sammen!!

5 responses

  1. herlige bilder : ))

    hmm.. man trenger vel ikke redigere bilder når man har et godt kamera .. eller : ))

    juli 1, 2011, kl. 18:50

  2. Nydelige prestekrager. Ser du er kreativ på fredagen også. Det var lurt med glasssteinen. Det der kan du jobbe videre med utrolig stilige bilder en kan få med den. Jeg setter ofte på manuelt fokus og svitsjer over på auto når jeg har bestemt avstanden på det jeg skal fotografere. Ha en god helg!

    juli 1, 2011, kl. 22:45

  3. Det var jätte fina bilder på prästkragar :)och det är sommar i dina bilder ..även om det kanske inte känns så när man är ute🙂
    kram/Mimmi

    juli 2, 2011, kl. 13:57

  4. simple and beautiful!

    juli 3, 2011, kl. 12:40

  5. Flotte bilder, og imponerende nært for et ubehandlet bilde. Flink!

    juli 3, 2011, kl. 19:02

Legg igjen en kommentar

