Portrett

Dette er ei dame med et ansikt som har ei historie å fortelle…

På «Cooparative feminine tilila d’huile d’argane» i Marokko fant jeg henne og mange flere. De var enker og sentret var grunnlagt av Dronningen i landet. Hun er fra samme området! Det de produserer her er arganolje.

Jeg betalte 10 % av ei månedslønn i Marokko for å få ta bilder av de som arbeidet her. Det gjorde jeg med glede!

Jeg tok nederste bilde først. Da brukte jeg Nikon 24-70mm VR 2.8. Jeg syntes bildet ble litt «blått»! Det var meget mørkt i rommet og jeg valgte derfor å skifte til Nikon 50mm 1.4G for å få «varmere» innstillinger.(første bilde)

10 responses

  1. Karoline

    Fine bilder!

    april 27, 2011, kl. 19:59

  2. Knallfine bilder!! Og jeg skjønner du la igjen noen kroner med glede!
    Ha en fin vårkveld😀

    april 27, 2011, kl. 20:27

  3. MT

    Augene hennar ser så tome ut,rynkene vitnar om harde dagar,synest eg.Levd liv.
    Du har»fanga» eit litt mildare utrykk av henne på det øverste bildet.

    april 27, 2011, kl. 21:21

  4. Det kan jag förstå att du gjorde med glädje .. du fick kanon bilder och de blev jätte glada över de pengar de fick😀

    april 27, 2011, kl. 21:53

  5. Veldig bra portrett av damen! Et ansikt der livet gjenspeiles i hver rynke – flott!

    april 27, 2011, kl. 22:04

  6. Det ble et varmere, mjukere portrett det første bildet. Synes også det siste ble flott! Bra jobbet!

    april 27, 2011, kl. 22:12

  7. Fine portrætter begge to, Hans! Det er dejligt og inspirerende at se gode portrætter som dine her, det er noget jeg ikke har gjort meget, men gerne vil mere;-)
    Jeg forsøgte mig lidt på Kreta sidste år:
    http://truels.wordpress.com/2010/09/03/travel-photography-crete/

    april 28, 2011, kl. 00:27

  8. Du er så flink atte Hans…

    april 28, 2011, kl. 06:53

  9. Det var liv i dette ansiktet – spesielt i det nederste bildet. Det må ha vært en unik opplevelse.

    april 28, 2011, kl. 09:51

  10. Disse bildene var utrolig flotte. Knallbra! Ser ut som hun har en god historie bak seg ja. Gikk vel med en del penger til folk man tok bilder av der ja. hehe.

    april 28, 2011, kl. 11:58

Legg igjen en kommentar

