Rapssommerfugl – Pieris napi

Takk kjære Anki! Du har helt rett, dette er en rapsfjäril. Klikk gjerne på bildene, da kommer detaljene fram og du får se dem større!!

Denne er det mange av og de flyr litt vinglete og slår alltid opp vingene når de setter seg…

Her sitter den og ser på meg, – tydelig irritert over at jeg har lekt paparazzi og fulgt etter alt den har gjort, – og sier klart og tydelig; Pass deg nå, – jeg vet hvor du bor…!

Ha en utmerket arbeidsuke alle sammen. Jeg går ut i streik på onsdag!!

13 responses

  1. fina bilder, det ser ut som en rapsfjäril , dom har tydliga ådror på undersidan av vingarna och som går i lite grönaktig ton.🙂

    sommar värme här idag, har planterat lite blommor samt att jag köpte hallonbuskar..🙂 ska bli gott med lite hemma hallon i sommar.

    hoppas ni har samma fina väder idag också..

    ha en skön kväll

    juni 1, 2010, kl. 17:48

  2. Jeg ser at du har helt rett, Anki!! Takk skal du ha! Jeg forandrer med en gang!!

    juni 1, 2010, kl. 18:05

  3. tackar för länken till mej🙂 jätte kul att kunna hjälpa till i den mån man kan.

    ha en skön kväll

    juni 1, 2010, kl. 18:46

  4. Visst har du fått bild på en Raps fjäril och bra bilder också🙂 och jag gör nog precis som du .. smyger efter dom om och om igen😉
    till slut så måste de ju sätta sig en stund😀
    Här har vi haft strålande väder ..nästan hela dagen🙂
    ha en fin kväll nu🙂

    juni 1, 2010, kl. 19:07

  5. MT

    «Den prektikledde sommerfugl…» Nydelig…..,men jammen ta skummel når ein forstørra siste bildet:)

    Tvi tvi med streik.

    juni 1, 2010, kl. 19:14

  6. Å guriland noe så vakkert, så loddent og vakre farger! Nydelige bilder Hans!

    juni 1, 2010, kl. 22:48

  7. hehe vel godt fanget her, Nydelig sommerfugl som jeg ikke har sett på nært hold! Flott

    juni 1, 2010, kl. 22:49

  8. Kjempeflotte bilder! Så utrolig å se sommerfugler sååå nær!😉 Du er dyktig på macro! Og at du kommer så nær sommerfuglen, og at den ikke flyr bort, det er jo utrolig!🙂

    Jeg har tatt bilde av en blomst, som jeg har lagt ut på bloggen min, og jeg lurer på hva slags det er.
    Charlotte Fo2 tipset meg om å spørre deg…..så om du vil kan du ta deg en liten titt, og se om du kjenner navnet på eventyrblomsten min…!🙂

    Heidi

    juni 1, 2010, kl. 23:58

  9. Det var et nydelig eksemplar av en sommerfugl da, og flotte bilder av den, skal si det har stort øye i det siste bildet der, den var nok lei av hele deg som fulgte etter og tok bilder, hehe.

    juni 2, 2010, kl. 17:36

  10. En väldigt bra bildserie på rapsfjärilen. Den bild som jag föll för, är den sista som har ett så kort skärpedjup att bara öga är skarpt. Den är riktigt bra.

    juni 2, 2010, kl. 19:28

  11. Takk for hyggelig kommentar.
    Sommerfugler er flotte, men synd at de så sjelden vil sitte stille leeenge. Fine bilder.
    Ha en god kveld:-)

    juni 2, 2010, kl. 21:30

  12. Dette var blinkskudd av rang Hans!!

    juni 3, 2010, kl. 07:29

  13. così leggera che sembra volare!
    so light that seems to fly!

    februar 23, 2014, kl. 23:49

Legg igjen en kommentar

