14 – 24mm vs 16mm Fisheye

Dette bilde er tatt med min AF-S Nikkor 14 – 24mm f/2.8 ED linse på Biofoto Midt-Norge sitt møte i går. Nikon og Stavanger Foto viste fram nye produkter…Brukte 14mm innstilling.

Dette bilde er tatt med ei 16mm f/2.8D AF Fisheye-NIKKOR linse jeg fikk prøve…. Fisheye gir en tøff effekt, helt klart. Har man det meste i linser og ønsker seg noe ekstra vil dette være noe å kjøpe. Her kan du lese mer om Fisheye linsa. Jeg innrømmer gjerne at den hadde vært flott å eie, men så er det også andre ting jeg kunne tenke meg å ha så….

(Kamerainnstillingene er ikke lik på de to bildene)

4 responses

  1. Takk for i går Hans🙂

    april 28, 2010, kl. 21:43

  2. Oj, nå trodde jeg du hadde handlet, gitt!😉
    Helt enig at det gir en stilig effekt, men da må jeg nok vinne i lotto først tror jeg, for det er så mye en har lyst på.

    april 28, 2010, kl. 21:50

  3. Biofoto, å det hørtes gøy ut er min første tanke (tom. før «Fisheye… det ser kult ut»). Heldige dere!

    april 28, 2010, kl. 22:07

  4. Ingen tvil om det er mye man skulle hatt i sekken sin på tur, men den begynner å bli tung å bære, hehe. Relativt stor forskjell på de to du viser her, stilig effekt i 16fish, men den krever nok langt mer enn hva 14-24 din trenger av fotografen for best utnyttelse, men spennende å få teste ut litt🙂

    april 28, 2010, kl. 22:14

Legg igjen en kommentar

