En tur rundt Nidarosdomen

Vestfronten som vises her er vel den delen av Nidarosdomen som er mest fotografert. Men hvor godt kjent er resten av kirka? I dag tok jeg meg en tur rundt….

Her er kirka sett fra Munkegata.

Videre rundt og mot  «østsiden». Også denne delen har mange spennende detaljer….

Sørsiden mot «Marinen». På denne siden foregår det for tiden restaureringsarbeider.

Tilbake til utgangspunktet, Vestfronten. Her vises det nye Besøkelssentret og nederst Pilegrimsledens merke. Klikker du nidarosdomen.no får du vite mer om denne unike kirke. En tur hit med fotoutstyret ditt så vil du alltid finne flotte motiv, uansett årstid og vær!! Nå vet du en av tingene du gjøre når du kommer til Trondheim….

10 responses

  1. Supert.
    Virkelig flotte bilder.
    Ser at 14-24 gjør jobben godt.
    Har selv gått rundt der med 18mm og irritert meg over ikke å få med alt.
    Fin kveld videre🙂

    april 6, 2010, kl. 19:34

  2. Stilige bilder – rart å se domen på denne måten! Jeg har også fotografert domkirka en del ganger, og blir aldri lei.

    april 6, 2010, kl. 19:49

  3. MT

    Takk for flott omvisning,fine bilder av eit mektig byggverk.
    For mange år sidan såg eg kyrkja»live»,samt besøk i Erkebispgården.
    Hadde sikkert vore ei fin oppleving å gått pilgrimsvandring fram mot Nidarosdomen.

    april 6, 2010, kl. 20:12

  4. Vidvinkel er en fin ting ja, flotte bilder og du utnytter virkelig objektivet.
    Nidarosdomen er virkelig et praktbygg!

    april 6, 2010, kl. 20:12

  5. Kjempe flotte bilder, av ett utrolig flott og mektig mesterverk av ett bygg!

    april 6, 2010, kl. 20:53

  6. Hjælp! Ble nesten litt svimmel av disse bildene jeg,)
    Selv har jeg mest bilder fra de andre sidene enn fronten, men det har seg vel sånn at der er en jo aldri alene med kameraet…
    Flott bygg og artig med nylinsa di:))

    april 6, 2010, kl. 21:34

  7. Takk for turen rundt hele kirken, skal si den har mye pent å by på i alle vinkler. Flotte bilder har du fått av den!

    april 6, 2010, kl. 21:56

  8. Oj takk for suveren guiding Hans, man en har jo gått noen runder rundt selv også. Sist du kjøpte jeg meg faktisk en biskop!! slå den du…

    april 6, 2010, kl. 22:03

  9. super fina bilder och vilken byggnad/kyrka,, sagolikt,, måste nog göra en tripp till Trondheim tror jag🙂

    ha en skön kväll

    april 6, 2010, kl. 23:08

  10. Takk for turen rundt, har ikke vært ved Nidarosdommen siden sommeren da jeg var 7, og da var det nok bare min far som fotograferte ivrig… Kan ikke huske noe annet enn at vi bare var ved utgangspunktet ditt, så dette var en fin rundtur her hos deg🙂

    april 6, 2010, kl. 23:30

Legg igjen en kommentar

