Hjelp, jeg synker….

Denne kvinandhannen svømte leeenge rundt i elva ved Nedre Leirfoss.

Huffda, begynner fjærne mine å trekke vann?? Dette kan bli skummelt…

Jeg får legge meg over på ryggen å se om det hjelper….

Jepp, det fungerte bedre. Jeg tar og fikser meg litt i fjærene når jeg først ligger sånn…

Jeg får komme meg opp på land slik at jeg tørker og får pusset resten av stasen…

Hei du, fotografen, knips nå! Høyreprofilen  er min beste side… (Sol/skygge forandrer fargene på hodet til kvinanda, fra svart via mørk lilla og til dyp grønn. Et herlig spill i farger er det!!)

16 responses

  1. MT

    …heldigvis finn ein trygg grunn,- sånn etterkvart.

    Artig med fargeskifte,flott er han.

    Ha ein fin sønndag!

    februar 28, 2010, kl. 09:52

  2. Oj – det var jo litt dramatisk!

    Utrolig flotte farger!

    Ha en fin søndag i solskinnet!

    Jeg sliter med en irriterende forkjølelse, hentet skiene mine ute isted. Det resulterte i voldsomt hosteanfall – likte visst ikke den friske lufta så godt. Så det betyr vel at jeg bør revurdere skituren.

    februar 28, 2010, kl. 09:59

  3. Det var jo litt av en posør,😉
    Flott bildeserie dette!

    februar 28, 2010, kl. 10:53

  4. Flott bildeserie dette, en nydelig fugl i allefall! Du er en dyktig fotograf!

    Ha en fin søndag!

    februar 28, 2010, kl. 12:59

  5. Så herlig med bilder av favoritten min!
    Du verden som jeg gleder meg til de igjen dukker opp på Østensjøvannet. Det varer nok ikke lenge nå, for isen smelter unna som bare det.
    Vi så store flokker av dem på fjorden i går formiddag. Det snødde imidlertid så tett at det var vanskelig å fokusere. Får derfor ta en ny tur bare været bedrer seg. Morsomt var det også å se tre toppdykkere. Ikke ofte man ser dem på denne tiden.

    februar 28, 2010, kl. 13:03

  6. Det var en knallserie med ditto morsom tekst til🙂 Godt den ikke gikk ned.. har ikke sett dem på ryggen før så det var artig å få seg. De vet å pusse fjæra si🙂 Ha en fin søndag.

    februar 28, 2010, kl. 13:21

  7. karoline

    Flott bildeserie!=)

    februar 28, 2010, kl. 14:31

  8. Flotte bilder fra Nidelva.
    Håper anda holdt seg flytende.
    Fin søndag videre

    februar 28, 2010, kl. 15:44

  9. Nesten så jeg synes synd på den😉 Bra den kom seg på land. Og flott bilder ble det jo😀
    Ha en fortsatt flotters søndag:)

    februar 28, 2010, kl. 15:57

  10. Jøss, som en dyrepark den Leirfossen.

    februar 28, 2010, kl. 19:25

  11. härlig text och underbara bilder🙂

    tack för att jag fick le lite så här på kvällen,, så vacker and..

    ha en skön kväll

    februar 28, 2010, kl. 20:32

  12. Dette er jo en av mine favorittfugler da!! Flott fotografert, Hans!
    Jeg var ved Nidarø i dag og fotograferte der. En herlig fugl:))

    februar 28, 2010, kl. 20:45

  13. En helt utrolig herlig serie, kan nesten se det for meg🙂

    februar 28, 2010, kl. 20:50

  14. For en herlig serie med bilder, dette var ordentlig fint! Takk for at du deler bildene med oss🙂

    februar 28, 2010, kl. 21:04

  15. Eva

    Likte godt disse bildene av kvinand. Lurer på hvor langt fra du står når du tar disse bildene? Utrolig fint fargespill, trodde hodet var mye mørkere…

    februar 28, 2010, kl. 21:19

  16. Takker for alle hyggelige kommentarer! Ja, det er et yrende fugleliv ved Nedre Leirfoss! Alle bildene er tatt med 300mm linsa mi. Anda var på det lengste ca. 10 meter unna, nærmeste varvel meteren…
    Kvinanda er nok en favoritt for de fleste trøndere med sine flotte (klubb) svart – hvit farge! Og snart starter eliteserien igjen…
    Yeah!!

    februar 28, 2010, kl. 22:57

Legg igjen en kommentar

