Mer Madeira

Mange forbinder Madeira med dette., og ja, det er mange steder på øya hvor en selger madeira-vin.

Drar en litt rundt på øya, finner en disse sommerhusene eller hyttene. Hit flytter de innføtte til sine ferieboliger i den varmeste årstiden. Om en ønsker det, finnes det utleie av disse fargerike trekanthusene.

Dette bregnetreet er veldig spesielt for øya. Dette er en nesten utdødd art. Jeg har ssett samme treet i Australia!

Aner ikke hva dette rare treet heter. Det meste av blomster og trær er fraktet til øya for lenge siden. Det er de flotte vekstforholdene som gjør at det meste trives her. Det er jo en flott start når en nå skal begynne å få hverdagen tilbake etter naturkatastrofen siste helg!

8 responses

  1. oj, där fanns det vin.. ja alkoholhaltiga drycker verkar det vara i alla fall, t o m i taket.. jisses..

    småstugorna ser inbjudande ut med läckra upplysande färger också ..

    vilken rolig växt, ser ut som en ormbunke,, och ovanlig tydligen, synd att djurarter och växter dör ut, vi behöver alla..

    wow, vilket träd,, häftigt..och vilken blått hav… snyggt..

    ha en skön dag

    februar 24, 2010, kl. 12:35

  2. Det var noen snåle men veldig fine hytter, så veldig koselig ut der🙂 Skal si det hadde flasket seg i det første bildet, hehe, det var kreativt og stilig. Pene bilder Hans. Ha en fin dag.

    februar 24, 2010, kl. 13:13

  3. MT

    Eg trudde at bildet,det øverste, var lagt inn feil når eg skrulla meg ned🙂

    Her ser ein dei sterke fargane du nemde tidlegar,artig,både dei og forma på hyttene.
    Flotte bilder.

    Var innom på linken du har her,fin informasjon.

    Blomsterfestival i april,eia var vi der🙂

    februar 24, 2010, kl. 14:01

  4. Anne

    JA!! ta meg dit🙂 uten snø, uten kuldegrader!!! Ja, ikke det at det ikke er flott altså, men litt lei akkurat nå faktisk. Snødde jo på -19 i dag tidlig jo😦

    Madeiravin kan jeg nok styre meg veldig for gitt, men mors hjemmelaga, som vi var veldig til å lure unna for i ungdommen, smaker kanskje ikke helt det samme…

    Samme tre observerte nok jeg på den franske kysten også, litt sånn gummiaktig stamme faktisk, og laannnggeee blomster hadde den jo å…??? ikke pepling på sort desverre…

    februar 24, 2010, kl. 14:03

  5. Kule vekster!

    :))

    februar 24, 2010, kl. 14:33

  6. Så fint at du deler fra dit rikholdige bildearkiv fra Madeira, blir jo så mye billigere enn å reise dit selv😉 (må bare skru opp varmen i huset litt før jeg setter meg ned og ser, he,he)
    Hadde veldig sans for det treet på siste bildet, stilig både fotografisk og i seg selv🙂

    februar 24, 2010, kl. 18:37

  7. Dø-kule bilder!

    februar 24, 2010, kl. 18:57

  8. Et tre som så ut som ei ugressplante!! Men det var litt kult også!

    Vinflasker i hele taket, det er jo ganske spesielt!🙂

    februar 24, 2010, kl. 20:22

Legg igjen en kommentar

