«Ingen vet hvor haren hopper…»

haren_hopper__037b

«Ingen vet hvor haren hopper». Dette bildet la jeg ut på bloggen min som et av de første. Tror ikke mange så bildet da. Bildet er blitt klikket på endel ganger den siste tida, har jeg sett. Derfor gjenåpner jeg nå dette innlegget! Bildet ble tatt sist vinter ved Neas bredder på Teigen i Selbu. Det var en iskald vinterdag, -25 og med skarp sol. Bildet er tatt i motlys med blender 32 og 1/1000 og 18mm (i realiteten er 18mm en 27mm siden kameraet jeg brukte da, D80-en ikke er i fullformat)  Jeg la meg ned mot bakken for å få skyggene fram i haresporet! Strålende sol og hvit snø har vel hjulpet til og motlyset forsterket nok skyggene i haresporet. Kanskje dette kan kalles PH i felten?? Jeg har ikke behandlet bildet på noen måte i etterkant. Jeg har prøvd å få til det samme seinere, men har ikke lyktes med det! Dette bilde bare ble sånn!!!

10 responses

  1. Et helt fantastisk bilde. Skjønner at du har prøvd å gjenskape den samme effekten, de skyggene var nesten magiske

    januar 12, 2010, kl. 16:27

  2. Det var en häftig bild🙂 lite annorlunda och det är roligt att få se sådana bilder🙂
    ha en fin kväll🙂

    januar 12, 2010, kl. 16:33

  3. Bilden är som ett konstverk och hade du inte skrivit att det var harspår då skulle man kunna tro att du hade målat den. En bra och härlig bild.

    januar 12, 2010, kl. 17:01

  4. Ble det sånn, så får det bli sånn, og overhode ingen grunn til å gjøre mer med den saken. Ser ut som om sporene er fylt med en koboltblå farge faktisk🙂

    januar 12, 2010, kl. 17:17

  5. Et utrolig flott bilde, en fulltreffer. Gjør seg sikkert godt på en vegg også. 😉
    Alt godt fra venteland. Tallet 9 kan man få gode tanker ut av.
    Eirin

    januar 12, 2010, kl. 17:50

  6. Artig at det bare ble sånn da. Kjempefint bilde !
    Det enkleste kan jo ofte være det beste🙂

    Ha en flott aften

    januar 12, 2010, kl. 18:04

  7. Noen ganger blir det bare «slik», uten at man kan gjenta eller forstå, lys og alt det der stemmer skjelden to ganger. Bildet var stilig som bare det🙂 Ha en hoppende fin kveld.

    januar 12, 2010, kl. 18:59

  8. Og det ble kjempestilig! Vi er mange som kryper i snøen, skjønner jeg🙂

    januar 12, 2010, kl. 19:14

  9. this effect looks so damn cool!

    januar 13, 2010, kl. 13:55

  10. Ida

    Spennende bilde.
    Flott resultat!
    Det ser nesten ut som et maleri…

    januar 15, 2010, kl. 22:36

Legg igjen en kommentar

