Australsk regnskog – Australian rainforest

Australias regnskoger er de eldste i verden, mer enn 100 millioner år gamle (Amazonas er 7-10 millioner år). Vi tok en tur i Daintree regnskogen ved Cairns. Et fantastisk sted å vandre i…  Jeg vet dessverre ikke navnet på disse vekstene. Men flotte var dem alle sammen…  Samme med denne soppen, aner ikke hva den heter…  Eller denne som skulle være ubehagelig å ta på…  Nøtt? Frukt? Kongle? Aner ikke, men fotogen uansett…  Flotte farger som lyste opp der den sto. Turen i regnskogen var en stor opplevelse. Merker at jeg får varmen tilbake når jeg blar igjennom bildene fra turen……Det ble ca 3000 bilder…..

11 responses

  1. Nydelige bilder Hans, sikkert høy luftfuktighet der, i de dype skogene 🙂 nesten så man kjenner det.

    God helg til deg, nyt den!!

    november 27, 2009, kl. 16:14

  2. Virkelig flotte bilder og farger fra regnskogen.
    Ha en flott fredagskveld

    november 27, 2009, kl. 17:38

  3. otroligt vackra bilder,
    Jag va i Regnskogen i cape Tribulation 1990 helt otrolig upplevelse,
    jättetrevlig blogg du har

    november 27, 2009, kl. 19:16

  4. Misunner deg lett for at du har vært der. Får liksom ikke samme naturen her hjemme. Fine bilder. 🙂

    november 27, 2009, kl. 22:10

  5. Ja kan nok tenke meg det ble mye flotte bilder der. Kjempe flotte de du har lagt ut her også, masse flotte farger og former.

    Ang. landskonkurransen så gikk det dårlig gitt. Den er ferdig, fikk resultatet i går. Men nå har jeg i alle fall vært med. Og kanskje lærer jeg litt om det også 🙂

    Ha en fin helg.

    november 27, 2009, kl. 23:32

  6. Besøket i regnskogen må ha vært en fantastisk opplevelse! Fine bilder!

    november 27, 2009, kl. 23:46

  7. Du verden så flotte vekster det der var,navn spiller ingen rolle med slike farger og fasonger. Det der må ha vært en fantastisk opplevelse Hans, ikke rart du blir varm i kroppen av bildene derfra, jeg gleder meg på din vegne. Ha en fortsatt fin helg 🙂

    november 28, 2009, kl. 22:11

  8. Nydelige bilder!
    Hvordan klarte du å velge mellom 3000!? 😀

    februar 25, 2010, kl. 19:17

  9. love the fruit shot..

    april 11, 2013, kl. 14:01

  10. Stunning post! 🙂

    mars 14, 2015, kl. 19:00

  11. lekse til skolen

    jeg syntest det var fine bilder av naturen i den regnskogen, men jeg lette etter fakta så så jeg denne bloggen. jeg ville ha litt fakta om hvor den låg hen eller hvor bred den regnskogen og hvor mange år den var. men det var fine bilder.

    april 24, 2017, kl. 16:24

Legg igjen en kommentar

